Monday, June 25, 2007

Glazed Julienne Carrots

I have two challenges now that my son can eat table food:
1. Serve fresh and organic veggies every night
2. cook something appropriate for a 1-year-old
I want him to experiment and experience a variety of flavors and textures, keeping in mind chocking hazards for a little guy who is learning to chew and swallow.
It isn't easy. I have been trying a lot of different things so we don't get bored. I found some recipes he just loved - and my husband loved them too. Glazed Julienne Carrots is one of the winners.


Glazed Julienne Carrots

2 tablespoons reduced-calorie margarine

1/4 cup firmly packed brown sugar
4 cups (2-inch) julienne-cut carrot
1/4 teaspoon salt
1/4 teaspoon pepper

Melt margarine in a large nonstick skillet over medium heat; add sugar, stirring until melted.
Add carrots, salt, and pepper and cook 10 minutes, or until carrots are crisp-tender, stirring occasionally. Remove from heat and serve.
Yield 8 servings (serving size: 1/2 cup) CALORIES 57

2 Comments:

At 3:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Eu amo cenouras assim, sempre faço em casa! Meu pequeno fará 2 anos no mês que vem e desde que começou a comer tenho tentado ao máximo fazer comida natural e fresca. Ele ama legumes (todos!!!) e pede até cru quando me vê preparando, acredita??? Eu sempre dou na proporção de 2 produtos que nascem embaixo da terra (cenoura, inhame, mandioca, cará, batata baroa...), dois que nascem em cima (chuchu, abobrinha, abóbora etc) e alguma folha verde. Vale a pena pois eles ficam fortes e saudáveis! Parabéns!

www.mangiachetefabene.wordpress.com

 
At 7:59 AM, Blogger Leticia said...

Oi Verena,

Eu nao conhecia essa regra de dois legumes que nascem em cima e dois em baixo da terra. E engracado. Eu sempre ouvi falar de dar legumes de cores diferentes.
Quando voce comecou a dar folhas verdes pro seu filho? Voce da em forma de saladas? Ate agora eu so dei espinafre por que fazia parte de alguma receita, mas eu acho que ele nao iria gostar de salada ainda.
Meu filho ate a semana passada comia de tudo ser problemas. Agora ele ta passando por uma fase que nao quer comer nada saudavel...

Beijos, Leticia

 

Post a Comment

<< Home